Pilotul Valtteri Bottas a triumfat la Marele Premiu al Austriei

906
0
prosport.ro

Finlandezul Valtteri Bottas, pilotul de 30 de ani al scuderiei Mercedes, a câştigat pe 5 iulie curent primul Mare Premiu al Formulei 1 din acest sezon, desfăşurat pe circuitul de la Spielberg, Austria. Astfel, el a obținut a opta victorie din carieră. Evenimentul s-a derulat fără spectatori, din cauza pandemiei COVID-19, la trei luni de la data la care trebuia să debuteze stagiunea.

Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.

SUSȚINE

Calificare cu penalizări

În calificările disputate sâmbătă pe circuitul Red Bull Ring, cu o zi înainte de startul cursei, s-a impus V. Bottas, care a reuşit astfel al 12-lea pole position din carieră, cu timpul de 1 min. 2 sec. 939/1000. El a fost urmat în clasament de coechipierul său, Lewis Hamilton, campionul mondial en-titre, care însă fusese apoi penalizat și retrogradat de pe locul II pe V de pe grila de start, pentru că nu încetinise la semnalizarea steagurilor galbene. Astfel, pe poziția a II-a s-a situat olandezul Max Verstappen (Red Bull), la 538/1000 distanță de lider, câştigătorul ultimelor două Grand Prix-uri din Austria. Locul III a fost ocupat de britanicul Landis Norris (McLaren).

prosport.ro

Grila de start:
1. Valtteri Bottas (Fiunlanda/Mercedes) 1:02,939; 2. Max Verstappen (Olanda/Red Bull) 1:03,477; 3. Landis Norris (Marea Britanie/McLaren-Renault) 1:03,626; 4. Alexander Albon (Thailanda/Red Bull) 1:03,868; 5. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:02,951 (pen.); 6. Sergio Perez (Mexic/Racing Point) 1:03,868; 7. Charles Leclerc (Monaco/Ferrari) 1:03,923; 8. Carlos Sainz Jr. (Spania/McLaren-Renault) 1:03,971; 9. Lance Stroll (Canada/Racing Point) 1:04,029; 10. Daniel Ricciardo (Australia/Renault) 1:04,239; 11. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) 1:04,206; 12. Pierre Gasly (Franţa/Alpha Tauri) 1:04,305; 13. Daniil Kviat (Rusia/Alpha Tauri) 1:04,431; 14. Esteban Ocon (Franţa/Renault) 1:04,643; 15. Romain Grosjean (Franţa/Haas) 1:04,691; 16. Kevin Magnussen (Danemarca/Haas) 1:05,164; 17. George Russell (Marea Britanie/Williams) 1:05,167; 18. Antonio Giovinazzi (Italia/Alfa Romeo) 1:05,175; 19. Kimi Raikkonen (Finlanda/Alfa Romeo) 1:05,224; 20. Nicholas Latifi (Canada/Williams) 1:05,757.

Început fulminant

Startul de duminică s-a dovedit a fi unul magistral pentru monoposturile Mercedes. Valtteri Bottas și-a menținut poziția de lider pe durata întregii curse, fiind secondat de coechipierul său, britanicul Lewis Hamilton, sextuplu campion mondial, care a avansat rapid de pe poziția a V-a a grilei de start. Ambii așa au și încheiat acest prim Grand Prix al sezonului, însă Hamilton iarăși a fost penalizat, ca și în prima zi, de data aceasta cu 5 secunde, coborând astfel pe locul IV.

Un detaliu interesant: pentru sezonul 2020, echipa germană a celor doi piloți a schimbat culoarea monopostului, din argintiu în negru, ca simbol al luptei împotriva rasismului și a discriminării, iar Hamilton și Bottas au concurat în combinezoane negre și cu designul modificat al căștilor.

O cursă cu 9 abandonuri

Numeroase incidente, penalizări, probleme tehnice și abandonuri au caracterizat această primă cursă a sezonului. Mai întâi, din cauza unor probleme la motor, din turul al 11-lea (din totalul celor 71) a părăsit pista unul dintre lideri, Max Verstappen, reprezentantul Red Bull. Însă cu aceasta problemele firmei proprietar a circuitului de la Spielberg nu s-au încheiat: în turul 60, a avut loc ciocnirea dintre monoposturile thailandezului Alexander Albon (Red Bull) și Lewis Hamilton (Mercedes), ultimul fiind pentru aceasta penalizat, iar primul ajungând în decor, pe porțiunea de pietriș. Finlandezul Kimi Raikkonen (Alfa Romeo Racing), campion mondial în 2007, a fost nevoit și el să abandoneze după ce bolidul său în timpul turului 54 a pierdut roata din spate, stânga. În continuare vă prezentăm lista și cauza abandonurilor:

Max Verstappen (Olanda/Red Bull-Honda): electronică defectă, turul al 11-lea;
Daniel Ricciardo (Australia/Renault): problemă de răcire, turul 18;
Lance Stroll (Canada/Racing Point-Mercedes): problemă mecanică, turul 21;
Kevin Magnussen (Danemarca/Haas-Ferrari): frâne, turul 25;
Romain Grosjean (Franţa/Haas-Ferrari): frâne, turul 50;
George Russell (Marea Britanie/Williams): problemă mecanică, turul 50;
Kimi Raikkonen (Finlanda/Alfa Romeo Racing-Ferrari): roată ruptă, turul 54;
Alexander Albon (Thailanda/Red Bull-Honda): acroşaj, turul 60;
Daniil Kviat (Rusia/AlphaTauri-Honda): pană, turul 68.

Pe final, Valtteri Bottas a dominat fără emoții, încheind victorios cursa și contribuind decisiv la instalarea echipei Mercedes în fruntea clasamentului pe constructori. Podiumul a fost completat de monegascul Charles Leclerc (Ferrari) și britanicul Lando Norris (McLaren-Renault), care a realizat cel mai rapid tur de pistă: 1:07.475, turul 71 (medie 230,378 km/h) și pentru prima dată s-a clasat printre primii trei.

formula1.com
formula1.com

Clasamentul final:
1. Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) 306,452 km în 1 h 30:55.739; 25 de puncte.
2. Charles Leclerc (Monaco/Ferrari) la 2.700; 18 p.
3. Lando Norris (Marea Britanie/McLaren-Renault) la 5.491; 16 p.
4. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) la 5.689; 12 p.
5. Carlos Sainz Jr (Spania/McLaren-Renault) la 8.903; 10 p.
6. Sergio Perez (Mexic/Racing Point-Mercedes) la 15.092; 8 p.
7. Pierre Gasly (Franţa/AlphaTauri-Honda) la 16.682; 6 p.
8. Esteban Ocon (Franţa/Renault) la 17.456; 4 p.
9. Antonio Giovinazzi (Italia/Alfa Romeo Racing-Ferrari) la 21.146; 2 p.
10. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) la 24.545; 1 p.
11. Nicholas Latifi (Canada/Williams-Mercedes) la 31.650
12. Daniil Kviat (Rusia/AlphaTauri-Honda)
13. Alexander Albon (Thailanda/Red Bull-Honda).

Clasamentul constructorilor:
1. Mercedes 37 de puncte; 2. McLaren-Renault 26 p.; 3. Ferrari 19 p.; 4. Racing Point-Mercedes 8 p.; 5. AlphaTauri-Honda 6 p.; 6. Renault 4 p.; 7. Alfa Romeo Racing-Ferrari 2 p.
Marele Premiu al landului Steiermark va avea loc pe 12 iulie a.c. pe același circuit Red Bull Ring de la Spielberg. De menționat că Marele Premiu al Austriei a fost primul dintr-o serie de opt curse programate să se desfășoare în Europa cu porţile închise.

În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.

SUSȚINE