Profesorii de artă teatrală din școlile capitalei au discutat despre problemele cu care se confruntă

467
0

Miercuri, 28 septembrie, în cadrul Instituției Publice Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani” a fost organizat un seminar instructiv-metodic municipal pentru cadrele didactice la disciplinele cu profilul Arta Teatrală.

Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.

SUSȚINE

Au participat reprezentanți ai Direcției Generale Educație, Tineret și Sport (DGETS) și profesori din mai multe instituții din capitală. În cadrul evenimentului au fost dezbătute problemele pe care le întâmpină cadrele didactice în procesul educațional, cea mai mare fiind lipsa unui curriculum la disciplinele de profil Arta Teatrală.

Șefa Direcției management curricular a DGETS, Svetlana Axânti, a spus că acest seminar este o activitate de bune practici. „Instituția Publică Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani”, bine cunoscută în mun. Chișinău, vine cu bune practici pentru dumneavoastră. Voi le puteți prelua, îmbunătăți, dacă este cazul, și implementa în instituția Dvs. Cunoaștem și noi că în domeniul în care activați dumneavoastră sunt încă foarte multe probleme pe care le vom rezolva împreună”.

Anul trecut, a fost desemnat un grup de autori pentru a elabora curriculumul la disciplinele de profil Arta Teatrală.

Liliana Panfilov, director adjunct, responsabilă cu educația estetică în cadrul Liceului Teoretic „Principesa Natalia Dadiani”, spune că documentul este elaborat și acum se definitivează. „Sperăm ca la începutul lunii octombrie – sfârșitul lunii noiembrie să avem cu toții curricula ca să putem lucra mai eficient”.

Organizatorii au pregătit mai multe ateliere în care au explicat metodologia elaborării Proiectului de lungă durată, în conformitate cu curricula la disciplinele de profil Arta Teatrală. De asemenea, participanții la seminar au avut posibilitatea să contribuie la Proiectul de lecție pentru orele cu profil teatral, fiind ghidați de autorii curriculei și specialiștii de la DGETS.

Profesorii prezenți la seminar au mai spus ce alte probleme întâmpină în procesul educațional. Cele mai frecvente vizează lipsa recuzitei în procesul de creație.

„Cea mai mare problemă este că noi nu avem cu ce lucra. Nu avem lumini, nu avem costume. Noi suntem cei care facem costumele, machiem copiii, îi aranjăm. Am fi recunoscători dacă am primi un ajutor”, a spus unul dintre profesorii de artă teatrală prezent în sală.

O altă problemă dezbătută de cadrele didactice au fost orele individuale care sunt prea puține la arta teatrală.

„Unsprezece minute per copil este foarte puțin. Pentru ca un copil să poată însuși corect cum trebuie să iasă în scenă, cum trebuie să tacă într-un spectacol este nevoie de timp. Sperăm ca doleanțele noastre să fie auzite”, a spus profesorul Ion Guțu.

Seminarul s-a încheiat cu o activitate practică în care profesorii au învățat să-și organizeze procesul de muncă în conformitate cu rigorile curriculare.

 

 

În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.

SUSȚINE