Veaceaslav Ioniță: „Din anul 2000 până în prezent, Moldova a reușit să salveze peste 10 mii de vieți omenești, efectuând lucrări de securizare a circulației rutiere”

662
0

În primul trimestru din 2022, Republica Moldova a înregistrat 37 de decese cauzate de accidentele rutiere, cel mai scăzut nivel din ultimii cel puțin 30 de ani, scrie expertul în politici economice la Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul”, Veaceslav Ioniță, pe pagina sa oficială, ionita.md.

Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.

SUSȚINE

Cauza accidentelor rutiere și deceselor este diversă. Spre exemplu, persoanele care conduc automobilul în stare de ebrietate se fac vinovate de circa 10% din decesele provocate de accidentele rutiere, scrie sursa citată.

„În opinia mea, cea mai mare problemă este sărăcia, din cauză căreia avem drumuri distruse, lipsa iluminatului, semnelor de circulație, marcajelor și lipsa barierelor de separare a benzilor de circulație”, scrie Ioniță pe pagina sa de blog.

Autoritățile cunosc toate „punctele negre” de pe traseele naționale, locuri unde sunt provocate cele mai multe accidente rutiere și cele mai multe decese. Lupta din ultimii ani cu aceste puncte negre a permis reducerea numărului de decese calculat pe număr de unități de transport de 10 ori în ultimii 25 de ani și de ori ori comparativ cu 2010, scrie Ioniță.

La mijlocul anilor 1990, Moldova înregistra în fiecare an câte 550-570 de decese provocate de accidentele rutiere,  când în țară erau înregistrate circa 250 de mii de unități de transport. În consecință, atunci Moldova înregistra 22 de decese la 1.000 de unități de transport. În prezent, numărul unităților de transport a ajuns la 1,13 milioane, iar numărul deceselor în accidentele rutiere s-a redus la 240-250 pe an, ceea ce a permis reducerea numărului de decese la 1.000 de unități de transport până la 2,2 sau de 10 ori mai puțin decât acum 25 de ani.

În același articol postat pe pagina sa de blog, expertul aduce și un exemplu.

„Spre exemplu, separarea drumului național cu plăci de beton, cum este acum pe traseul Chișinău – Strășeni, reduce numărul deceselor din accidentele rutiere de circa 100 de ori!!! Marcajele pe asfalt ale benzilor de circulație reduc numărul de decese de câteva ori. Iluminatul pe timp de noapte este un alt instrument de reducere a deceselor”.

Efortul de securizare a circulației rutiere s-a materializat prin salvarea a cel puțin 3,5 mii de vieți omenești doar în ultimii 10 ani. Iar din 2000 până în prezent, datorită îmbunătățirii infrastructurii rutiere, am reușit să salvăm peste 10 mii de vieți omenești.

 

 

În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.

SUSȚINE