Dezvoltarea abilităților de reflectare și de analiză mediatică a realității economice și business din țară – obiectivul noului curs de jurnalism economic predat la USM

544
0

La 07 octombrie, în Sala Senatului a Universității de Stat din Moldova, a avut loc evenimentul de lansare a Cursului de Jurnalism Economic, realizat de către Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova și susținut financiar de Ambasada SUA în Republica Moldova.

Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.

SUSȚINE

La eveniment au fost prezenți: Igor ȘAROV, dr., conf.univ., Rector Universitatea de Stat din Moldova; Tyler BEEBOUT, Atașat de presă, Ambasada SUA în Republica Moldova; Mila MALAIRĂU, Director Executivă, Camera de Comerț Americană din Moldova; Georgeta STEPANOV, dr. hab., profesor universitar, Decan Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării și participanții cursului.

Igor Șarov a ținut să menționeze despre importanța unui parteneriat cu Ambasada SUA la Chișinău și cu guvernul american în realizarea proiectelor pe filiera dezvoltării Universității de Stat din Moldova, prezentând exemple concrete privind investițiile americane în fortificarea infrastructurii instituției. În acest context, Rectorul USM a adus mulțumiri reprezentanților Ambasadei SUA la Chișinău și Camerei de Comerț Americane din Moldova, specificând faptul că lansarea Cursului de Jurnalism Economic la USM este un prim-pas spre atragerea altor proiecte.

În continuare, domnul Beebout a remarcat „Guvernele au un rol puternic în combaterea corupției și promovarea transparenței, dar cetățenii se bazează pe jurnaliști pentru a menține oneste guvernele, politicienii, mediul de afaceri și alți actori cu poziții de putere. Din acest motiv, Ambasada SUA susține atât de puternic jurnalismul independent aici, în Republica Moldova. Lucrăm pentru a dezvolta alfabetizarea media a publicului, pentru a sprijini instituțiile media independente existente și pentru a ne asocia cu programe precum acesta care lucrează pentru formarea jurnaliștilor în domenii importante.”.

În cadrul manifestării, reprezentanții Camerei de Comerț Americane din Moldova au donat Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării echipament tehnic în vederea bunei funcționări și desfășurări a proiectului.

„Noi credem în rolul esențial al mass-mediei, al jurnaliștilor, în dezvoltarea antreprenoriatului și stimularea investițiilor prin semnalarea în mass- media a oportunităților pentru cei din business, educarea antreprenorilor prin materialele economice, dar și prin semnalarea problemelor și impedimentelor în calea dezvoltării antreprenoriatului.”, a specificat Mila Malairău.

Proiectul Curs de Jurnalism Economic la USM își propune să formeze competențe și să dezvolte abilități de reflectare și de analiză mediatică a realității economice și business din țară.

„Acest proiect va aduce cinste și prestigiu Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării, credem că acest curs va creiona o nouă filă în istoria facultății, punând în valoare atât potențialul uman, cât și va oferi noi oportunități studenților, masteranzilor, doctoranzilor și tinerilor profesioniști să se familiarizeze cu practicile internaționale de mediatizare a realității economice și de business”, a menționat Georgeta Stepanov, dr.hab., prof univ.

În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.

SUSȚINE