Fostul premier al Republicii Moldova a criticat dur ultima realizare a municipalităţii în materie de design. Ion Sturza consideră că, în ultima vreme, oraşul Chişinău a obţinut titlul de „campion provincial la kitsch”.
Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.
SUSȚINEÎn glumă sau cu toată seriozitatea, fostul premier a sugerat că primarul fost comunist şi socialist, iar acum MAN-ist, Ion Ceban, ar planifica să-şi betoneze chipul undeve prin asfaltul din Chişinău.
„Știut lucru, despre gusturi nu se discută. Dar nici chiar așa! Acest „graffiti” marca Ivan Ceban e cam prea mult. De tot. Mai întâi, clapele unui pian imaginar printre gurile de canalizare pe strada care poartă numele marelui compozitor Doga. Acum, ceva floricele de pe câmpiile pe care le bat cei de la primărie. Gurile rele spun că urmează portretul lui Ivan. Și nu turbinca…”, ridiculizează Sturza pe pagina sa de socializare.
Fostul premier s-a referit la faptul că brandul Republicii Moldova – Pomul Vieții, a fost imprimat în pavajul de pe aleea pietnonală din bulevardul Grigore Vieru alături de clapele unui pian de pe pietonala din strada Eugen Doga.
„Această „nereținere” de culori sub picioarele chișinăuienilor seamănă mai mult cu un bâlci provincial și nu cu un oraș modern pe care ni-l dorim. Pentru ochiul obișnuit cu altă stilistică a orașelor europene, e sâcâitor și vulgar. Și nu este prima dată când primăria recidivează cu „betonări”. În ce s-a transformat scuarul de lângă Sala cu Orgă? Locul unde Ivan Ceban a stat la sfat cu Veronica Micle… Sau cel din jurul Catedralei? Betoane, Ivane!
Betoane! Copacii au murit… În calitate de chișinăuian, salut orice inițiativă a primăriei de a schimba la față urbea. Unele lucruri chiar merită toată lauda. Dar nu poți să-ți impui „gusturile” improprii cu barosul de caldarâm”, constată fostul premier, Ion Sturza.
Iniţiativa primăriei a fost lăudată de unii şi criticată de alţii. Iar pentru ultimii edilul Ceban a venit cu o precizare, considerând că critica denotă, de fapt, succesul proiectului.
„Ne bucurăm să putem atrage atâta atenție prin promovarea brandului de țară – Pomul Vieții, chiar în inima Capitalei. Acest loc va atrage mulți vizitatori în capitala Republicii Moldova. Acest simbol este al neamului și este pentru oraș și toți oamenii. Unește alte două simboluri, Pietonala Eugen Doga și clapele pianului cu covorul tradițional în pavaj de pe aleea din bd. Grigore Vieru”, le-a răspuns primarul Ceban celor nemulţumiţi.
În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.
SUSȚINE