CA solicită SIS, CNA și Consiliului Concurenței să investigheze dacă Primul în Moldova și Accent TV au trecut sub controlul Partidului „Șor”

167
0

Consiliul Audiovizualului (CA) a solicitat, pe 4 octombrie, Serviciului de Informații și Securitate (SIS), Centrului Național Anticorupție (CNA) și Consiliului Concurenței (CC) să investigheze circumstanțele și informațiile răspândite pe larg în presă, precum că posturile Primul în Moldova și Accent TV, anterior afiliate Partidului Socialiștilor, ar avea în prezent un alt beneficiar. Informația a fost confirmată pentru Media Azi de președinta autorității, Liliana Vițu. 

Susține și tu presa! Abonează-te la o sursă de informare independentă. Acum e simplu, intră pe

ABONAMENT

Potrivit Media Azi, Consiliul Audiovizualului a sesizat cele trei instituții ale statului după ce a fost informat pe 22 septembrie, de către compania Telesistem TV, proprietara posturilor Accent TV și Primul în Moldova, că firma are o nouă administratoare, iar mai multe instituții media au scris că cele două televiziuni ar trece astfel sub controlul Partidului Șor. 

În contextul informațiilor apărute în spațiul public privind o posibilă schimbare a beneficiarilor finali ai SRL Telesistem TV se atestă o bănuială rezonabilă de concentrare mediatică între posturile de televiziune TV6, Orhei TV, Primul în Moldova și Accent TV”, se menționează în scrisorile adresate Consiliului Concurenței, SIS și CNA de către președinta CA, Liliana Vițu.

Ea atenționează că acest fapt contravine prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale, potrivit cărora „o persoană fizică poate fi proprietar beneficiar la cel mult două servicii de televiziune”.

Liliana Vițu cere autorităților să dispună „efectuarea unei investigații conform competenței, în vederea confirmării sau infirmării circumstanțelor și informațiilor enunțate”.

Pe 22 septembrie, CA a fost anunțat de către reprezentanții companiei Telesistem TV despre schimbarea administratorului. În locul lui Stanislav Vîjga a fost numită Arina Corșicova, care anexa la nota informativă și extrasul din Registrul de stat, potrivit căruia beneficiarii finali ai posturilor de televiziune Primul în Moldova și Accent TV rămân a fi doi cetățeni din Federația Rusă – Natalia Ermilova și Samvel Grigorean, care dețin părți agale a câte 50%.

În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Săptămânalul „Gazeta de Chișinău” publică în paginile sale și pe pagina web a publicației articole ce reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chișinău” este unul din puținele ziare rămase pe piața mediatică care face jurnalism liber și corect. Nu-l lăsa să dispară! Contribuie și tu la menținerea unei publicații libere. Acum poți face un abonament oricând și de oriunde te-ai afla. Dacă abonezi un om drag la formatul PRINT, atunci redacția îți oferă gratuit, prin poșta electronică, formatul PDF al gazetei, în fiecare zi de vineri, la prima oră. Susține „Gazeta de Chișinău” printr-un abonament în format PRINT sau PDF.

ABONAMENT