Parlamentul a votat în lectură finală Codul transportului feroviar, elaborat pentru implementarea angajamentelor asumate prin Acordul de Asociere dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană.
Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.
SUSȚINEImplementarea noului Cod al transportului feroviar va crea condiții pentru eliminarea monopolului Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM) pe piața serviciilor feroviare. Infrastructura feroviară va aparține în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă vor putea fi prestate de operatori privați.
Documentul creează temei legal necesar pentru stabilirea unor reguli stricte privind acordarea serviciilor de transport pasageri, modul de deservire, mecanismul de subsidiar pentru serviciile publice de transport feroviar de pasageri și alte aspecte legate de protecția drepturilor consumatorilor în acest domeniu.
Guvernul va fi obligat să finanțeze parțial menținerea și reconstrucția infrastructurii feroviare și să acorde subsidii pentru operatorii de transport feroviar de pasageri.
Documentul mai prevede crearea Autorității Feroviare ca autoritate administrativă subordonată Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale cu forma de organizare juridică de agenție, abilitată cu funcții de control în domeniul feroviar.
În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.
SUSȚINE