În contextul bătăliei pentru gaze, pentru surse energetice în preajma acestei ierni, își reconfirmă actualitatea spectacolul „Valsul tancurilor”, montat de Sandu Grecu la Teatrul Național Satiricus „I. L. Caragiale”. Punând în scenă piesa „Valsul tancurilor” de Irina Nechit, trupa de la „Satiricus” a reușit să ne prezinte drama transnistreană și a noastră, a tuturor, găsind echilibrul între trăirea scenică intensă și plăcerea jocului, a explorării vastului teritoriu al teatralității.
Susține și tu o instituție de presă liberă! Donația ta va contribui la susținerea activității noastre prin care informăm societatea echidistant și corect. Ajută-ne să promovăm adevărul, dreptatea și libertatea.
SUSȚINEEugeniu Matcovschi îl înfățișează impetuos, convingător pe Lebădoiul Negru și conturează autentic încă un personaj, Alexandru, fost combatant. Îl vedem atent la nuanțe, creativ, de un dinamism magnetizant pe Arcadie Răcilă, ce apare în rolul toboșarului Pavel și în cel al unui gardist. Două roluri joacă și Nadejda Crîlov, ce ni le prezintă credibil pe Eleonora, martoră a conflictului de pe Nistru, și în cel al Marinei, nora Tiranului (alias Smirnov).
Savurăm bravada, ironia lui Roman Malai, ne impresionează maturitatea, concentrarea lui Roman Gopșa (Tiranul), jocul lui cu straturile lingvistice ale textului. Scurtă, dar foarte acută a fost mărturisirea lui Kravcenko-Artiom Oleacu. O asumare a derizoriului, o implicare ferventă în imaginar observăm în jocul celor doi reprezentanți ai presei, interpretați de Doina Gopșa și Constantin Ghilețchi. Elegantă și percutantă rostirea lui Nicolae Racoviță (Doctorul), expresiv și în scena-parodie la baletul „Lacul lebedelor”.
De o mare sensibilitate, monologul rostit de Ira Cazac ne transmite în doar câteva clipe tragismul unor destine spulberate de război.
Jovial, stăpân pe mijloacele sale expresive, deschis spre grotesc e Alexandru Crîlov în rolul lui Brad P. Personajul care dirijează acțiunea în acest spectacol este Moartea, interpretată cu degajare și o rară putere interioară de către Nina Toderico.
Coregrafia ne poartă prin diferite stiluri ale dansului, de la balet la vals, alimentând energiile spectacolului. Costumele realizate de Ecaterina Salimova, de asemenea, accentuează substanța dramatică a piesei.
Acest spectacol este realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.
Mesajul spectacolului este clar, răspicat, fiind unul care condamnă nu doar războiul de pe Nistru, din 1992, declanșat de Moscova, ci războaiele în general.
În cazul în care ai ajuns să citești acest text, înseamnă că subiectul reflectat te-a interesat. Site-ul „gazetadechisinau.md” publică articole care reflectă un spectru larg de probleme, scrise profesionist și echidistant de editorialiști și jurnaliști cu experiență. „Gazeta de Chisinau” este o sursă de informare credibilă pe piața mediatică din Republica Moldova. Nu o lăsa să dispară! Contribuie la menținerea unei publicații libere. Acum poți face și tu o donație.
SUSȚINE