Efecte ale caniculei asupra sănătății și câteva reguli de respectat

387
0
Foto: goodfon.com

Irascibilitatea, lipsa poftei de mâncare și a energiei pot avea drept cauză și temperaturile caniculare ale verii. Medicii ne explică în ce fel ne schimbăm comportamentul din cauza căldurii, de ce nu avem energie în aceste zile foarte calde și de ce se întâmplă să fim mai nervoși.

Lipsa energiei

Căldura ne poate face să ne simțim mai obosiți; organismul trebuie să consume mai multă energie pentru a-și regla temperatura. Pe de altă parte, deshidratarea și transpirația ne obosesc la fel de mult și pot provoca o scădere a tensiunii.

Tonus muscular diminuat

Nu mai suntem în forță atunci când temperaturile depășesc 30° C. Reflexele noastre se modifică; ne mișcăm mult mai încet și nu mai avem aceeași capacitate de a face sport, mai ales dacă nu ne hidratăm suficient.

Diminuarea poftei de mâncare

Avem nevoie de mai puține calorii și ne dorim să mâncăm ceva mai lejer. Organismul își reglează temperatura, iar a mânca și a digera constituie un efort suplimentar.

Irascibilitatea

Temperaturile care cresc ne pot face să ne simțim mai nervoși, din cauza disconfortului termic, a transpirației. Nu suntem obișnuiți cu temperaturile înalte și aceasta este o cauză în plus a nervozității.

Totuși, trebuie să subliniem efectele pozitive ale expunerii la soare, care ne face să ne simțim mai bine și este un excelent antidepresiv.

Reguli de respectat pe caniculă

Hidratați-vă înainte să vă fie sete. Dacă nu vă place să consumați apă pur și simplu și pentru a-i da gust, puteți adăuga suc proaspăt de lămâie, frunze de mentă, castravete etc. Faceți-vă un obicei din a bea apă în cantitățile recomandate, pentru a vă menține corpul hidratat, pentru a avea o piele frumoasă și pentru a evita apariția anumitor afecțiuni.

Evitați activitățile sportive la orele amiezii, când e cel mai cald.

Mâncați fructe și legume bogate în apă pentru a vă hidrata (pepene, castraveţi, dovlecei şi roşii), consumați produse lactate. Legumele pot fi consumate crude sau coapte. Supele reci de legume sunt excelente pentru a vă hidrata și sunt o sursă de vitamine. Evitați grăsimile, alimentele greu digerabile, carnea roșie.

O pauză de ceai sau cafea este de asemenea binevenită. Două cești de cafea sau ceai sunt suficiente, dar este de preferat să le bem fără zahăr sau frișcă.

Zahărul contribuie la deshidratare și aduce calorii în plus. Vom renunța, așadar, la prăjituri, produse de patiserie, băuturi carbogazoase și chiar sucul de fructe, vom reduce consumul de pâine, paste și cartofi.

La micul dejun, ne putem face o băutură din fructe de sezon, putem consuma produse lactate, cereale și fructe proaspete, pentru a avea energie până la prânz.

La prânz, mâncați o supă, care va contribui de asemenea la hidratarea organismului. Supa este ideală şi în cazul în care răciți. Optați pentru o salată, un iaurt și câteva fructe la desert.

La cină, alegeți de asemenea alimente ușoare, a căror digestie nu vă va împiedica să adormiți. Optați din nou pentru alimentele hidratante, legume, crudități, fructe la desert. Pentru o cină mai consistentă, alegeți peștele sau carnea albă slabă. Renunțați la înghețată, căci zahărul aduce calorii inutile, este greu digerabil și favorizează deshidratarea. Alegeți mai bine un sorbet de fructe.

Băuturile alcoolice deshidratează organismul. Un singur pahar de vin rosé este suficient, acesta astâmpără setea și este mai hidratant.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here